Vervolg blog 1

Zo, begin van het tweede deel. In mijn eerste blog had ik al geschreven dat mijn specifieke leervragen nog zouden volgen. Hier zijn ze dan 1: Student as worker, teacher as coach.   How do they make children responsible for their own learning process? and what do students need for this?, how are students guided who have difficulty with that?  2: Demonstration  of mastery. What techniques/resources are offered to students to show their skills and knowledge. Is adaptive education used for this and if so with one? 3: Commitment to the entire school.  I like to see in wath way the commitment to the intire school established. Where there pitfalls and how have they been resolved?. Van de medereizigers heb ik ook soortgelijke vragen gezien, fijn om daar samen mee aan de slag te gaan. Kijk enorm uit naar deze reis en hoop met een schat aan ervaringen en inzichten terug te komen en deze te kunnen uitwisselen met mijn collega’s op de 29 Saamscholen. Want onderwijs maak je samen ? Dan wil ik verder tijdens mijn studiereis contact houden met groep 7/8 van ,t Ravelijn. Deze kinderen kennen mij goed, weten dat ik op reis ga  en wil van te voren van hen leervragen meenemen (stukje student as worker) ,via skype en blog kunnen we dan contact houden.Tot de volgende blog Edwin

Recommend0 recommendationsPublished in Reis2019

4 reacties op “Vervolg blog 1”

  1. Mooie leervragen Edwin en ook direct toepasbaar op jezelf. Wat zorgt ervoor dat jij regie kan nemen in je eigen ontwikkeling? Hoe kan jij je leren zichtbaar maken? Wat maakt dat jij je onderdeel voelt van de hele gemeenschap? Ik ben benieuwd naar de antwoorden en verdiepende vragen die jij gaat tegenkomen tijdens je reis. Veel plezier!

  2. Met drie leervragen maak je het jezelf niet gemakkelijk Edwin. Mooi dat je er één op het individuele leerlingniveau, één op de aanpak in de groep/school en één op niveau school hebt gekozen. Misschien lukt het je tijdens de reis om deze drie aspecten in samenhang te zien en te koppelen. Op welke wijze vind jij dat leerlingen hun kennen en kunnen zouden moeten tonen? Wat verwacht je daarvan terug te zien in de VS? Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen. Have fun! ?

  3. inderdaad, je hebt de uitdaging opgezocht: mooi! Ik ben nog wel benieuwd hoe je deze vragen (die vooral gaan over het kijken naar) ook op jezelf betrekt. Hoe maak jij nu kinderen verantwoordelijk voor hun leerproces en vooral: welke persoonlijke waarden zitten daaronder (ofwel waarom is dat voor jou belangrijk).
    In je volgende blog hoop ik meer te lezen over die onderliggende waarden en hoe ze sturend zijn voor jouw professionele handelen.

  4. Wijze woorden hierboven 😉
    Ook ik zou doorvragen hoe je juist met jouw enorme rugzak vol van professionele bagage jezelf aan ‘de twijfel’ zou willen brengen. Jij als die coach, met meer verantwoordelijkheid bij de kinderen, welke uitdagingen liggen er dan voor jou ? En ja zeker dat leren vooral prachtig samen doen met af en toe stevige stukjes reflectie voor jezelf. Ga het enorm goed hebben ginds Edwin!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: