The Brooklyn New School

Vandaag gaan we naar The Brooklyn New School. We worden ontvangen door de directrice van de school. Ik merk dat de drukke dagen erin hakken en ik kan me maar moeilijk concentreren op de snel pratende mevrouw. Wat me wel meteen opvalt is dat ze zo enthousiast over haar school praat. Ze straalt gewoon als ze vertelt. We worden ingedeeld in groepjes en lopen met drie leerlingen mee die ons alles gaan vertellen over hun school.

De school werkt thematisch en hebben 2 projecten per jaar. Overal in de school hangen werkjes van projecten. In de klas is geen plekje leeg aan de muur en overal staat wel iets. Het valt me op dat er echt ontzettend veel materialen in de klas staan. 

Eigenlijk vind ik het een rommelig boeltje. Hoe kunnen de kinderen leren in deze omgeving? Ik besluit een filmpje te maken van een klaslokaal en deze door te sturen naar mijn groep 4 collega’s in Nederland. 

Wat zou hun reactie zijn? Ik ken mijn collega’s goed zo blijkt. Emoticons van handen voor de ogen en reacties als “Eror” en “ik zou gek worden”. Ik ben ook het type van een opgeruimd lokaal en dit vond ik ook te veel van het goede maar vraag me ook af of de kinderen er geen last van hebben. 

In alle klassen op deze school heb ik betrokken kinderen gezien die heel rustig naar de leerkracht en elkaar luisteren. Het volume in de klas is beduidend lager dan in mijn eigen groep 4 als ze met de maatjesstem mogen werken. Deze kinderen hier op The Brooklyn New School worden erg geïnspireerd door hun omgeving. En al het werk waar ze zo trots op zijn hangt te schitteren aan de muur. Dat ga ik ook doen als ik weer terug ben in Nederland. Laten zien waar we mee bezig zijn. En er mag best wat meer aan de muur hangen. Laten we trots zijn op het werk dat we gemaakt hebben

Recommend0 recommendationsPublished in Geen categorie

Deel deze post

3 reacties

  1. Weer een mooie inspirerende dag Claudia. Kom over een paar weken graag naar je muren in je klas kijken!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *