Failure is a part of succes

Wat een indrukken hier op deze prachtige scholen in New York en Boston. Wat mij vooral opvalt is wat een fijne sfeer er op de scholen hangt hier. Ik denk dat dit komt doordat er door de leerkrachten een klimaat is gecreëerd waarin kinderen zichzelf durven te zijn. Een mooie quote van een leerling was: How I am is not a problem here. Dat is toch het mooiste wat je kunt horen. Een kind die zichzelf kan zijn en wordt gewaardeerd om hoe hij/zij is.
Ik ga zeker proberen in mijn eigen klas door vooral meer de tijd te nemen voor een kind. Mijn leervraag was eigenlijk hoe zij hier met kindgesprekken omgaan, welke vragen stellen zij, hoe doen zij dit hier. Maar eigenlijk ben ik erachter gekomen dat ze gewoon de tijd nemen voor ieder kind. Ook al is het maar een (in mijn ogen) klein probleem, voor de kinderen is dit wel een groot probleem. Dit moet ik niet altijd weg wuiven met ‘het gaat wel weer over’, ‘dat kan gebeuren als je aan het spelen bent’. Dit geldt ook voor de projecten van IPC die de kinderen maken in mijn klas. Ik ga proberen om de opdrachten uit te kiezen die echt bij het doel passen en daar meer diepgang in proberen te krijgen. Vooral door het stellen van vragen en wie weet moeten ze de opdracht drie keer opnieuw maken, door het steeds te evalueren en DE TIJD HIERVOOR TE NEMEN, kun je heel veel meer bereiken. Ofwel; Failure is a part of succes.

Recommend0 recommendationsPublished in Reis2019

3 reacties op “Failure is a part of succes”

  1. Beste Anne, wat een mooi inzicht. Tijd nemen voor ieder kind, daarmee geef je ze allemaal de kans om te groeien. Heb je nagedacht hoe je dat in jouw klas gaat doen? Waar kan je meer tijd, rust of geduld maken? Waar zitten voor jou de dilemma’s? Wat heb jij nodig om dit echt te gaan doen? Veel plezier vandaag!

  2. Sabine Heijdeman

    Wat een mooie opmerking van dat kind, ik mag hier gewoon zijn wie ik ben. Inderdaad, hoe mooi is dat?!
    Deze reis doet veel met je, weet ik uit ervaring. Je gaat steeds meer nadenken over wat je doet, hoe je het doet maar vooral waarom je doet wat je doet. Een handeling die voorheen zo normaal was kan je nu aan het twijfelen brengen. Blijf nadenken over jouw leerkracht-handelen en de “why” vraag, wees positief maar kritisch nasr jezelf toe. Dan kom je tot mooie inzichten en daar ben je al druk mee bezig om die te ontdekken. Mooi, Anne!
    Veel inspiratie plezier nog op Parker!

  3. Jij maakt zo duidelijk dat de kern ligt in TIJD. En dat is ook zoiets als prioriteit. En ruimte… minder plannen… minder rooster… meer de gelegenheid pakken als die er is. Heb een goede thuisreis!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: