The underlying message of a curriculum is that we don’t trust teachers.
Op de tweede dag houdt deze uitspraak van leerkracht Bruce mij bezig.
We zijn te gast bij de Central Park East School, waar we prachtige dingen zien en goede gesprekken voeren.
Maar die uitspraak… klopt die wel? En zo ja, wat zijn dan de consequenties van dat wantrouwen?
En… als leerkrachten een curriculum of methode nodig hebben en gebruiken, zullen zij dan ooit leren (of het vertrouwen krijgen) zonder te kunnen? En hoe verhoudt zich dit alles tot het kind, dat een eigen stem heeft, eigen ideeën, creativiteit?
Is dit niet een gevalletje red pill – blue pill?
https://en.wikipedia.org/wiki/Red_pill_and_blue_pill
Blijven we vastzitten, of ontsnappen we?
Goed, laten we de rode pil nemen… Wat zou er dan gebeuren? Wat zou er nodig zijn om dit te laten slagen?*
*Ik lees het graag hieronder in de reacties.
Recommended1 recommendationPublished in Reis2023, Reisblogs
4 reacties
Ik ga hier goed op Suzanne!
Dank je dat je dit met ons deelde. Fijn! ♥️
Rood toch ?!
Oeps, ja, scherp! Aangepast, dank.
Thans!